راه های مقابله با هک چت روم
طراحی چتروم

هک_نامی که خیلی ها با شنیدنش میترسند.

هک چیست_رخنه کردن_ یا_ هک به معنی سود بردن از یک روش سریع و هوشمندانه برای حل یک مشکل در رایانه می‌باشد. در علوم مربوط به رایانه معنی هک گاه مساوی معنی کرک (crack) که رمزگشایی است نیز عنوان می‌شود. در گفتگوهای امروزی هک به معنی نفوذ به یک سیستم رایانه‌ای است. و کرک نیز به معنی رمزگشایی است و کراکر به فرد گشاینده رمز می‌گویند. گستردگی واژهٔ هک منحصر به رایانه نمی‌باشد و توسط افراد با تخصص‌های گوناگون در زمینه‌هایی از قبیل موسیقی، نقاشی و... نیز به کار می‌رود که به معنی دگرگونی‌های هوشمندانه و خلاقانه فرد در آن زمینه می‌باشد.

و اما هک چت روم اون هم از نوع ات چت که خیلی دردسر ساز شده.
همانطور که اکثر شما دوستان عزیز میدونید هک کردن یک چت روم به روش هایی مانند 1_قرار دادن کدهای مخرب در باگ های موجود در هاست که اصطلاحا (شل) گفته میشود2_بدست اوردن پسورد ادمین3_اشنایی کامل با تمامی فایل های اسکریپت مورد نظر4_شانسی.
نکته=در نظر داشته باشید راه هایی که در بالا نام برده شد جهت هک کردن چت روم توسط ادم های بی کار و بی فرهنگ میباشد و ربطی به راه های هک معروف نداره.
و اما اصلی ترین مورد هک چت روم پوشه شکلک ها یا همان smilies .
بسیاری از دوستان میپرسیدند که چگونه به این پوشه دست رسی پیدا میکنند ..؟؟؟
راه دسترسی نه تنها به این پوشه بلکه به تمامی پوشه ها و فایل های موجود در اسکریپ بسیار ساده هستش به گونه ای که ادرس چت روم شما را وارد میکنند سپس نام پوشه مورد نظر را بعد از/ جلوی ادرس چت روم شما قرار میدهندمانند=www.nam chat shoma.com/smilies
دیگر باگ بسیار حساس و موجود در اسکریپت ات چت پوشه admin_tpl هستش که مورد حمله قرار میگیره...
دسترسی پوشه smilies را از حالت 777 به 755 تغییر دهید.
فایل htaccess را روی 644 تنظیم کنید.
پوشه admin_tpl==همان طور که در بالا گفته شد حساس ترین پوشه موجود در اسکریپت ات چت هستش که اطلاعات میریت در ان قرار دارد.حتما از داخل هاست خود روی این پوشه رمز گذاری کنید.
به داخل پوشه admin_tpl رفته و فایل index را باز کنید و سپس کدهای زیر را پیدا کرده انها را حذف کنید.
 
- Plugin by Gerald Saiger, www.flutsch-media.com © 2008
 
سپس دو فایل زیر را حذف کنید.
createNewSmilies.tpl
indexSmilies.tpl
بعد از ان به پوشه class رفته و روی ان پوشه نیز رمز بگذارید.
و اما عامل اصلی هک شدن نداشتن سرور اختصاصی میباشد.همان طور که میدانید هاست چت روم از 15 هزارتومان شروع میشود تا مبالغی حدودا 40 هزارتومان به صورت ماهانه که البته العان ماهانه بعضی ها 8 هزارتومان هم میفروشند.خب مسلما این هاست ها از نظر امنیتی بسیار ضعیف هستند.یک پشتیبان از یک سرور برای شاید بیش از 30 چت روم استفاده میکند همین امر باعث کاهش امنیت چت روم شما میشود.شما با تهیه یک سرور اختصاصی این ایده را در ذهن خود داشته باشید که با خیال راحت به مدیریت چت روم خود بپردازد حتی بدون کوچک ترین مشکلی از لحاظ امنیتی.
در تمامی پوشه های خود فایلی به نام index.php ایجاد کنید.(فایل کاملا خالی باشد)
همچنین میتوانید با استفاده از برنامه هایی که در زمینه ی اینکه مشخص میکنند سایتی دارای باگ هستش یا خیر استفاده کنید.مانند برنامه ی acunetix 7,8.
 
منبع:www.holo-design.ir

این نظر توسط 5768 در تاریخ 1393/9/18/holo-design و 20:32 دقیقه ارسال شده است

<-CommentGAvator->

ifgkoipmp.eftjho, <a href="http://www.eazcshazap.com/">gcflklufci</a>


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: